Veel gestelde vragen

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze bloemen, bestellingen en services

Meest gestelde vragen

Waar zijn jullie gevestigd?

Onze flagshipstore bevindt zich in Amsterdam (Gelderlandplein) en we hebben geautomatiseerde bloemenwinkels op verschillende locaties in Nederland. Bekijk onze locator voor een winkel bij u in de buurt.

Wat zijn de bezorgtijden?

Je kunt een tijd en datum kiezen voor je levering. Je kiest eerst een levertijd:

  • 10:00–22:00 (geen toeslag)
  • 10:00–16:00 (+ €4,95)
  • Zo snel mogelijk (+ €19,95)
  • Afhalen Gelderlandplein 171 (geen toeslag)

Zodra je naar je winkelwagen gaat, kun je een datum kiezen.

Zijn jullie bloemen echt of nep?

Al onze bloemen zijn echt, behalve de Zijdecollectie. Zelfs de Preserved Flowers zijn echt! Deze krijgen een speciale behandeling met glycerine waardoor ze tot wel 5 jaar mooi blijven.

Hebben jullie Pioenrozen beschikbaar?

Pioenrozen zijn bij Daily Flowers alleen verkrijgbaar van eind april tot begin juli. Helaas bloeien ze elk jaar maar voor een korte periode.

Bestellen

Kan ik een bezorgdatum kiezen?

Je kunt een tijd en datum kiezen voor je levering. Je kiest eerst een levertijd:

  • 10:00–22:00 (geen toeslag)
  • 10:00–16:00 (+ €4,95)
  • Zo snel mogelijk (+ €19,95)
  • Afhalen Gelderlandplein 171 (geen toeslag)

Zodra je naar je winkelwagen gaat, kun je een datum kiezen.

Hoe verandering ik een lopende order?

Je kunt wijzigingen binnen 2 uur na het plaatsen van de bestelling doorgeven door contact op te nemen met onze klantenservice. De snelste manier is om te bellen naar +31 85 401 96 79

Waar zijn jullie gevestigd?

Onze flagshipstore bevindt zich in Amsterdam (Gelderlandplein) en we hebben geautomatiseerde bloemenwinkels op verschillende locaties in Nederland. Bekijk onze locator voor een winkel bij u in de buurt.

Kan ik een bestelling voor iemand anders plaatsen?

Ja, vul bij het afrekenen eenvoudig de bezorggegevens van de ontvanger in en voeg indien gewenst een persoonlijk kaartje toe.

Kan ik een factuur namens mijn bedrijf krijgen?

Natuurlijk! Vul je bedrijfsgegevens in bij het factuuradres en de factuur wordt automatisch per e-mail toegestuurd.

Bezorging

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

You will receive it on the chosen date. A track & trace link will be sent to your email once shipped.

What if my order never arrives?

Controleer je tracking-link en neem direct contact met ons op. We onderzoeken het voor je en zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.

Bezorgen jullie ook op dezelfde dag?

Ja, in bepaalde regio’s (Randstad) voor bestellingen die vóór 12:00 zijn geplaatst. De beschikbaarheid wordt weergegeven bij het afrekenen. Bij vragen kan je altijd even bellen of een whatsapp bericht sturen.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

Als jij of de ontvanger niet thuis is, proberen we altijd eerst bij de buren. Als die ook niet thuis zijn, laten we het boeket achter op een veilige plek bij het huis (je ontvangt hiervan een foto) of nemen we het terug mee naar de winkel. Dit gebeurt altijd in overleg met de afzender.

Betalen & Kosten

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

We accepteren iDEAL, creditcards, PayPal en Klarna. In de winkel accepteren wij ook contant geld!

Is de betaling veilig?

Ja. Alle transacties worden versleuteld en verwerkt door gecertificeerde betalingsproviders.

Welke internationale belastingen of invoerrechten moet ik betalen?

Voor internationale bestellingen kunnen invoerrechten of btw van toepassing zijn. Deze zijn voor rekening van de ontvanger en verschillen per land.

Wat is jullie retourbeleid?

Bloemen zijn verse producten en kunnen niet worden geretourneerd, maar mocht er een kwaliteitsprobleem zijn, neem dan binnen 2 uur contact met ons op met foto’s. Non-bloemenartikelen kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd, mits ongebruikt.

Mijn betaling is mislukt, wat moet ik doen?

Probeer het opnieuw of kies een andere betaalmethode. Als het nog steeds niet lukt, neem dan contact met ons op en we helpen je verder.

Product & Care

Wat moet ik doen als ik een beschadigde bestelling ontvang?

Stuur ons binnen 4 uur foto’s samen met je ordernummer. We zorgen direct voor vervanging, terugbetaling of een andere passende oplossing.

Hoe worden jullie producten gemaakt en waar komen ze vandaan?

Onze boeketten worden met de hand gebonden met verse bloemen van zorgvuldig geselecteerde kwekers. Waar mogelijk geven we de voorkeur aan duurzame bronnen.

Hoe weet ik zeker dat ik de juiste maat bestel?

Kies uit Small, Medium of Large. Op elke productpagina vind je het aantal stelen en foto’s ter vergelijking.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen als mijn vraag hier niet tussen staat?

Gebruik ons contactformulier of mail naar info@dailyflowers.nl. Je kunt ons ook bellen op +31 85 401 96 79 of een WhatsApp-bericht sturen naar hetzelfde nummer.

Hoe kan ik mijn boeket zo lang mogelijk vers houden?

Snijd de stelen schuin af, gebruik het meegeleverde bloemenvoedsel, ververs het water om de 2 dagen en vermijd direct zonlicht of warmtebronnen.

Nog steeds geen antwoord op je vraag?

Er zijn meerdere manieren om contact met ons op te nemen. Je kunt ons bellen of een WhatsApp-bericht sturen via +31 85 401 96 79. Ook kun je een e-mail sturen naar info@dailyflowers.nl. Wat jouw voorkeur heeft. 🌸